Desenvolvemento e Explicación dos Bloqueos Directos no Ataque
O bloqueo directo é unha das ferramentas tácticas máis importantes do baloncesto moderno. O seu obxectivo principal é xerar unha vantaxe para o atacante con balón ou para o propio bloqueador.
1. Tipos de Bloqueos Directos
Os bloqueos directos clasifícanse pola zona da pista na que se executan, o que determina o espazo dispoñible para a xogada:
Altos ou Campo Aberto: Son bloqueos que se realizan en de campo ou medio campo
. Exemplo: Un Pick and Roll (Bloqueo e Continuación) que se pon xusto despois de cruzar a liña de medio campo.
Vantaxe: Buscan aproveitar moitos metros
para que o xogador con balón poida atacar o aro en velocidade e dificultar as axudas defensivas debido á gran distancia que deben percorrer.
De Cabecera: Bloqueos situados no centro da pista, na prolongación da liña de tiro libre.
Centrales: Poden ser máis altos (próximos a campo) ou máis cercanos á liña de (tripla)
. Exemplo: Un bloqueo que se pon ao base no centro, xusto por riba da liña de tres. Isto permite atacar de forma simétrica a ambos lados da pista ou tirar directamente de tres.
Laterales: Bloqueos que se poñen nas zonas laterais da pista (entre o 45º e a esquina).
Exemplo: Un Pick and Roll Lateral preto da liña de tripla.
Vantaxe: O lateral limita as opcións de dirección para o atacante con balón, dirixíndoo cara ao centro ou a liña de fondo, pero facilita o "short roll" (continuación curta) do bloqueador cara ao espazo libre da zona.
2. Opcións de Bloqueos Directos e Continuacións
Unha vez que se pon o bloqueo, as opcións de continuidade do bloqueador son clave e definen o tipo de xogada:
Pick and Roll (Bloqueo e Continuación)
: O bloqueador pon o bloqueo e, inmediatamente despois, corta cara ao aro (rolling). Curto: O bloqueador corta só uns metros, xeralmente ata a liña de tiro libre ou o codo da zona.
Exemplo: O pivote, ao ver que o seu defensor se queda atrás ou defende o pase, rola rápido e recibe un pase a 4-5 metros para finalizar ou pasar a un compañeiro.
Largo: O bloqueador rola ata o aro.
Exemplo: Un bloqueo na cabeza da zona no que o pivote rola directamente debaixo da canastra para recibir un alley-oop ou unha bandexa sinxela.
Pick and Pop (Bloqueo e Saída a Tirar)
: O bloqueador pon o bloqueo e, inmediatamente despois, sáe cara a fóra (popping) para recibir e tirar, en lugar de ir cara ao aro. Estático: O bloqueador diríxese a unha posición predefinida (por exemplo, a esquina oposta ou o 45º).
Movimento: O bloqueador móvese ao espazo libre que se xera pola defensa.
Exemplo: Un ala-pivote pon un bloqueo no 45º e "poppea" á cabeza da zona para recibir e tirar de tres, aproveitando que o seu defensor axudou na penetración.
Spain Pick and Roll / Pick the Picker
: Unha variación complexa na que un terceiro xogador pon un bloqueo indirecto ao bloqueador inmediatamente despois de que este puxese o bloqueo directo. Exemplo: O base recibe un bloqueo do pivote (Pick and Roll). Cando o pivote rola, o aleiro pon un bloqueo ao defensor do pivote (o bloqueador), liberándoo para recibir o pase.
Repick (Segundo Bloqueo)
: Despois de que o primeiro bloqueo directo non xere unha vantaxe clara, o bloqueador reanuda a posición e pon outro bloqueo directo (ás veces cun lixeiro cambio de ángulo). Exemplo: O base e o pivote xogan un Pick and Roll sen éxito. O pivote "recolócase" inmediatamente e pon un segundo bloqueo, sorprendendo á defensa que esperaba que continuasen a xogada.
3. Aspectos a Ter en Conta
A) Quen o Xoga: Características dos Xogadores
A elección de quen xoga o bloqueo directo depende das características técnicas, tácticas e físicas
Técnicas
: Xogador con balón: Debe ter capacidade de bote e penetración (para atacar o espazo xenerado) e visión de xogo (para atopar o bloqueador ou os tiradores abertos). Exemplo: Un base cun manexo de balón excelso pode forzar que dous defensores vaian a por el.
Bloqueador: Debe ter unha boa técnica de bloqueo (ser sólido e legal) e habilidade para rematar preto do aro ou bo tiro exterior (para o Pop).
Tácticas
: Xogador con balón: Capacidade de tomar decisións rápidas (ler a defensa - pasar por encima, por debaixo, facer finta ou reversa).
Bloqueador: Entender o timing para a continuación (Roll ou Pop). Exemplo: Un pivote que sabe cando o seu defensor está despistado para facer un Fade (saída atrás) en lugar do Roll habitual.
Físicas
: Bloqueador: Forzar e corpo para poñer un bo bloqueo.
Ambos: Velocidade e axilidade para a continuación ou penetración.
B) Onde se Xoga: Zonas / Espazo
A zona da pista
Zonas de Concentración (Perto do Aro): Canto máis preto da canastra se xogue o bloqueo, máis difícil é para a defensa saír do bloqueo e recuperar a posición.
Zonas de Apertura (Lonxe do Aro): Permiten máis espazo de penetración e dan ao bloqueador máis tempo para saír a tirar no Pop.
Orientación e Saída
: O ángulo do bloqueo é vital. Un bloqueo que dirixa ao xogador con balón cara á liña de fondo (saída lateral) a miúdo busca unha finalización rápida ou un pase ao bloqueador. Un que o dirixa cara ao centro obriga a máis axudas defensivas.
C) Por que e Para que se Xoga: A Vantaxe
O bloqueo directo xógase sempre para conseguir unha vantaxe
Momento de Xogo
: Chegando en Transición (1os segundos)
: Xógase para aproveitar a defensa desorganizada, buscando unha vantaxe rápida (moitas veces un Pop ou un Roll sinxelo antes de que a defensa se coloque). De Continuidade
: Xógase despois de mover o balón para forzar unha rotación defensiva ou explotar un desaxuste (o máis común). Últimos Segundos
: Xógase para forzar unha decisión e un tiro rápido nunha situación de esgotamento de tempo.
D) Como se Xoga: Ocupación do Espazo
A colocación e ocupación do resto de xogadores
Número de Xogadores en Lado Forte
: Se se acumulan xogadores no lado do bloqueo, a defensa pode agruparse máis facilmente, dificultando o Pick and Roll. Número de Xogadores en Lado Débil
: Manter o lado débil (o oposto ao bloqueo) despexado e con bos tiradores é crucial. Exemplo: Se un base e un pivote xogan un Pick and Roll na parte esquerda, ter un bo tirador na esquina dereita (lado débil) forzará ao defensor axudante a dubidar entre axudar na penetración ou cubrir o tiro de tres. Esta é a táctica máis habitual para xerar os famosos drives and kicks (penetracións e pases abertos).
Comentarios
Publicar un comentario